Kwas hialuronowy

Kwas hialuronowy wchodzi w skład naszej skóry, a jego zadaniem jest utrzymanie właściwego poziomu nawilżenia i jędrności. Z wiekiem ilość kwasu hialuronowego zmniejsza się, skóra traci nawilżenie, wiotczeje, pojawiają się zmarszczki, a policzki i usta tracą swoją objętość. Celem podania preparatu z kwasem hialuronowym jest więc uzupełnienie jego niedoboru, nawilżenie skóry, wypełnienie zmarszczek i nadanie objętości.

Z pomocą kwasu hialuronowego można modelować owal twarzy, uwydatnić usta i poprawić inne mankamenty naszego wyglądu, z którymi chcemy się uporać. Po podaniu preparatu pobudzone zostaną procesy regeneracyjne. Jako zaletę tej formy zabiegów należy wskazać, że kwas hialuronowy jest preparatem syntetycznym, co znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia objawów alergii, a tym samym nie wymaga wcześniejszej próby uczuleniowej.

Wskazania do zabiegu kwasem hialuronowym

Zabiegi kwasem hialuronowym pomogą poradzić sobie z wieloma mankamentami i poprawić wygląd niektórych miejsc. Jakie więc są wskazania do zabiegu kwasem hialuronowym i kiedy go warto wykonać?

• Kiedy chcemy wygładzić zmarszczki i fałdy skóry, np. pozbyć się kurzych łapek czy zmarszczek na czole;
  • Zauważamy utratę objętości i zarysu twarzy;
  • Chcemy wymodelować twarz – np. zyskać pożądany kształt nosa;
  • Zależy nam na poprawieniu wyglądu ust;
  • Chcemy uporać się z bliznami potrądzikowymi;
  • Naszym celem jest poprawa wyglądu skóry na twarzy, szyi, dekolcie i rękach.

Kwas hialuronowy Gliwice – przebieg zabiegu

Godzinę przed zabiegiem skórę smaruje się kremem znieczulającym. Dzięki temu jest on w pełni bezbolesny. Jeśli chodzi o preparaty do wypełniania zmarszczek kwasem hialuronowym, to mają one postać krystalicznego, bardzo plastycznego i elastycznego żelu, który po wprowadzeniu do skóry wypełnia zmarszczkę, dając bardzo naturalne efekty. Również przy wypełnianiu ust czy modelowaniu twarzy, niemal natychmiast widoczny jest efekt – delikatny, ale jednocześnie wyraźny. Zabieg zazwyczaj trwa około 30 minut.  Po jego wykonaniu przez około dwa tygodnie zaleca się unikać silnego nasłonecznienia (solarium) i nagrzewania (sauna). Co istotne, po 9-12 miesiącach preparaty kwasu hialuronowego stopniowo podlegają degradacji i ulegają całkowitemu wchłonięciu. Wówczas zabieg należy powtórzyć.

Kwas hialuronowy – przeciwwskazania i objawy niepożądane

Tak, jak i w przypadku wielu innych zabiegów, tak i przy wykonywaniu kwasu hialuronowego istnieją pewne przeciwwskazania. Zaliczają się do nich:

• Ciąża, karmienie piersią;
  • Choroby o podłożu autoimmunologicznym;
  • Skłonność do powstawania blizn przerostowych;
  • Stany zapalne skóry (opryszczka, trądzik);
  • Nadwrażliwość na kwas hialuronowy;
  • Choroby nowotworowe (należy poinformować lekarza).

Należy też pamiętać, by zachować odstęp czasowy między zabiegiem wypełniania zmarszczek, a innymi metodami odmładzania skóry (iniekcje toksyny botulinowej – Botox, laseroterapia, peeling chemiczny, mikrodermabrazja). Powinien on wynosić min. 3 tygodnie.

Niekiedy mogą po zabiegu kwasem hialuronowym wystąpić objawy niepożądane, takie jak:

• Zaczerwienienie, obrzęk;
  • Ból w miejscu wstrzyknięcia materiału – objawy te znikają w przeciągu 72 godzin;
  • Świąd w przypadku skóry wrażliwej;
  • Nadwrażliwość w miejscu korekcji;
  • Sporadycznie obrzęk pod postacią;
  • Zgrubienia utrzymujące się kilka tygodni.

Zapisz się na nasz newsletter

wyślij mi newsletter (możesz zrezygnować w każdej chwili)