Botoks

Botoks, czyli inaczej toksyna botulinowa, jest naturalną, silnie działającą toksyną. Substancja jest skuteczna w stosowaniu zarówno u kobiet, jak i mężczyzn. Oprócz medycyny estetycznej, znajduje też zastosowanie w leczeniu schorzeń, takich jak zez, choroby związane z nadmiernym napięciem mięśniowym, bruksizm czy nadpotliwość. Jeśli interesuje Cię botoks Gliwice – świetnie trafiłeś!

W centrum medycznym Serafin Clinic w Gliwicach, wykonujemy takie zabiegi! Podczas zabiegu redukcji zmarszczek stosujemy toksynę botulinową w bardzo małym stężeniu, przez co nie ma ona wpływu na inne elementy układu nerwowego, poza okolicą poddaną zabiegowi.

Jeśli potrzebujesz więcej informacji zadzwoń 690 807 090 lub odwiedź zakładkę kontakt

Botox Gliwice – wskazania do zabiegu

Zastanawiasz się, czy botox to zabieg dla Ciebie? Poniżej prezentujemy więc problemy, w jakich z pewnością jest on zalecany:

• redukcja zmarszczek poprzecznych czoła;
  • redukcja zmarszczek wokół oczu „kurze łapki”;
  • redukcja zmarszczki pomiędzy brwiami „lwia zmarszczka”;
  • redukcja zmarszczek dolnej części twarzy „bruzdy marionetki”, „broda marmurkowa”;
  • redukcja zmarszczek szyi;
  • redukcja zmarszczek w okolicach nosa;
  • unoszenie koniuszka nosa;
  • unoszenie brwi;
  • leczenie nadpotliwości;

Wciąż się wahasz? W takim razie skontaktuj się z naszym centrum medycznym Serafin Clinic i umów na konsultację z lekarzem medycyny estetycznej w Gliwicach, by porozmawiać o zabiegu i rozwiać swoje wątpliwości.

Botoks – jak przebiega zabieg?

Wielu pacjentów porównuje zabieg botoksem do kilkusekundowego ugryzienia przez mrówkę lub komara. Zabieg nie jest bolesny i nie wymaga znieczulenia miejscowego. Niekiedy ze względu na komfort Pacjenta, czasami stosuje się znieczulenie kremem (np. EMLA) na około 1 godzinę przed zabiegiem. Jeśli więc bardzo obawiasz się tego uczucia albo masz niezwykle niski próg bólu, poinformuj o tym podczas konsultacji z lekarzem.

Dokładamy wszelkich starań, by botoks sprawił Ci przyjemność z efektów, ale też był przeprowadzony w najwyższym standardzie i z dbałością o Twój komfort. Efekt działania pojawia się po około 7  – 14 dniach i utrzymuje przez ok. 4 – 6 miesięcy. Wówczas powinniśmy powtórzyć zabieg, by ponownie cieszyć się rezultatami.

• Przygotowanie do zabiegu

Podanie toksyny botulinowej nie wymaga żadnych szczegółowych badań diagnostycznych.

• Zabieg

W trakcie zabiegu małą ilość preparatu precyzyjnie wstrzykuje się w kilka miejsc na twarzy. Cała procedura trwa około 15-20 minut. Zabiegi można powtarzać co 6 – 8 miesięcy, ale nie częściej niż co 3 miesiące.

• Po zabiegu

W ciągu 0,5-1 godz. Pacjent powinien ćwiczyć mięśnie mimiczne w miejscach wkłucia, ale też unikać masażu w miejscach wstrzyknięć. W ciągu 4 godz. Od chwili zabiegu nie należy pochylać głowy do dołu (np. przy zawiązywaniu butów).

Botoks przeciwwskazania oraz działania niepożądane

Przeciwwskazania:

• zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego (miastenia gravis, zespół Lamberta Eatona);
  • nadwrażliwość na składniki preparatu (albuminy ludzkie);
  • stosowanie następujących leków lub okres do 1 tygodnia od ich odstawienia: aminoglikozydy (streptomycyna, gentamycyna, amikacyna, kanamy-cyna itp.), aminochinolony (chlorochina, hydroksychlorochina), D-penicylamina (Cuprenil), cyklosporyna, tubokuraryna, pankuronium, galamina, sukcynylocholina, linkomycyna, tetracyklina, polimyksyn;
  • miejscowe infekcje skóry;
  • ciąża;
  • okres laktacji

Objawy uboczne:

• ból w momencie iniekcji;
  • małe krwiaki, które mogą powstać w miejscu wstrzyknięcia jeżeli igła natrafi na niewielkie naczynie;
  • zbytnie obniżenie brwi lub zbyt duże uniesienie w przypadku leczenia zmarszczek czołowych;
  • mały, przejściowy obrzęk z pojawieniem się delikatnego mrowienia w miejscu iniekcji;
  • nadmierne zwiotczenie mięśni (opadanie powieki, opadanie kącika ust);
  • ból głowy, ustępujący po zastosowaniu preparatu przeciwbólowego.

Reakcje te maja charakter przemijający, większość z nich ustępuje na ogół po kilku dniach. Efekt nadmiernego zwiotczenia mięśni może utrzymywać się 2-6 tygodni.