ENDOMETRIOZA uniemożliwia zajście w ciążę?

Endometrium to błona śluzowa macicy, ulokowana w jej jamie. Przy regularnym cyklu miesiączkowym przez trzy tygodnie endometrium narasta po czym zostaje usunięte z organizmu w postaci krwawienia miesiączkowego.

Endometrioza to stan chorobowy występujący gdy endometrium znajduje się w innych tkankach poza jamą macicy.

Najczęstszym miejscem występowania nieprawidłowego endometrium są jajowody oraz jajniki, rzadziej ulokowane może być w jelitach, jamie otrzewnej, na ściankach pęcherza. Zdarzają się nieliczne przypadki, gdzie komórki przemieściły się do płuc, czy nawet do śluzówki nosa.

Endometrioza jest poważną chorobą występującą u około co piątej kobiety w wieku rozrodczym.

Jakie objawy powinny Cię zaniepokoić?

• powtarzające się bóle podbrzusza w różnych fazach cyklu

• problemy z zajściem w ciążę

• przemęczenie

• biegunki lub zaparcia

• stany depresyjne i lękowe

Choroba wpływa negatywnie na płodność ze względu na występowanie zrostów w narządach rodnych i wydzielanie substancji uniemożliwiających niejednokrotnie zapłodnienie oraz zagnieżdżenie jaja w macicy.

Problemy z zajściem w ciążę ma około 30 procent kobiet borykających się z tym schorzeniem.

Nie wyklucza to jednak możliwości poczęcia dziecka! Trafna diagnoza i odpowiednio dobrane leczenie może poskutkować „szczęśliwym zakończeniem” i doczekaniem się zdrowego malucha.

Masz problem z zajściem w ciążę?
Skontaktuj się z nami:

T. (32) 701 9000